image
FacebookXWhatsAppThreadsCopy Link
post-thumb

מתקני הרמה או בשפה העממית "מעליות" היו פה עוד מלפני הספירה, במרוץ השנים האנושות התפתחה ואיתה גם הטכנולוגיה שנכנסה לענף המעליות, בלי להיכנס למתקנים שהופעלו עוד לפני הספירה ע"י משיכת חבל סביב גלגל בכוח אדם או בהמה.

המעלית  הראשונה נבנתה ע"י "ויליאם ג'ורג' ארמסטרונג" בשנת 1846 בשביל הרמת סחורות ועבדה על לחץ מים בבוכנה הידראולית.

את המעלית ה"בטיחותית" התעשייתי הראשונה הציג "אלישע גרייבס אוטיס" בניו יורק בשנת 1852 אשר המציא את התקן התפסיה אשר תופס את תא המעלית לפסים כמו מערכת בלמים ברכב.

המעלית הוצגה בתארוכה ב"ניו יורק קריסטל פאלאס" אשר היה בניין תצוגה שנבנה עבור תערוכת התעשייה של כל האומות בעיר ניו יורק בשנת 1853.

המעליות המהירות בעולם!

במקום הראשון: נמצאת חברת איטאצ'י (שם באנגלית) – 1260 מטר לשניה! המעלית נוסעת 96 קומות ב-42 שניות! המעלית במרכז הפיננסים בגואנגזו (שם באנגלית) להוסיף תמונה של המבנה.

במקום השני: ובפער ממש ממש מזערי חברת מיצ'ובישי עם מהירות של 1230 מטר לשניה! במגדל שנג'חאי המעלית נוסעת מעל 120 קומות ב-53 שניות!

במקום השלישי: תושיבה עם מהירות נסיעה של 1010 מטר בשניה!

המעלית מותקנת בטאיפיי 101 הידוע גם בשמו הרשמי "המרכז הפיננסי העולמי" הוא גורד שחקים הממוקם בטאיפיי בירת טאיוואן.

המעלית הראשונה נבנתה ע"י "ויליאם ג'ורג' ארמסטרונג" בשנת 1846 בשביל הרמת סחורות ועבדה על לחץ מים בבוכנה הידראולית.

עוד בנושא

post-image
משרה 201 מנהלת משרד

ניהול מוקד שיחות נכנסות, ביצוע סקרים בתיק לקוחות, תמיכה משרדית לעובדי שטח! דרישות: תודעת שירות גבוהה. סבלנות. כושר ביטוי...

המשך קריאה
post-image
משרה 101 עובדי שטח למגוון אזורים!

טכנאי שירות - אזורים - תל אביב, נתניה, ירושלים והוד השרון. דרישות: רשיון חשמל. רשיון נהיגה. תודעת שירות גבוהה. סבלנות. כושר...

המשך קריאה
post-image
המשך קריאה