image
FacebookXWhatsAppThreadsCopy Link

מעלית היא מתקן תחבורה אנכי אשר תוכנן להעביר נוסעים או סחורות בין מפלסים (קומות) קבועות מראש.

כיום מעליות מהוות חלק יומיומי בחיינו!

מרכיבים עיקריים במעליות!

את המעלית ניתן לפרק למספר רכיבים עיקרי בהם:

  • מכונה – מנוע ותמסורת (גיר).
  • לוח הפיקוד.
  • בקר - מבקר מתח\תדר.
  • תא המעלית - קבינה.
  • משקל נגד.
  • ווסט מהירות.

  • תא המעלית – נוסע בין הקומות השונות בתוך חלל הפייר.
  • פייר המעלית – פייר המעלית חולף מתחתית הבניין עד הקומות הגבוהות ביותר ומהווה "מסלול" לתא המעלית, כאשר תא המעלית נוסע אנכית בחלל הפייר.
  • חדר המכונות – חדר המכונות הקלאסי יהיה מעל ראש הפייר לרוב הגישה אליו תינתן מגג הבניין. ישנן מעליות "חדר מכונה תחתון" כך שחדר המכונה יושב בקרבת מקום לתחתית הפייר (הבור) – לרוב מעליות הידראוליות
  • פגוש(בופר) - בתחתית הבור של כל מתקן הרמה קיים בופר, הבופר משמש כבולם אחרון במידה והקבינה המשיכה לרדת מתחת למפלס הקומה הנמוכה ביותר.בכל מעית מותקן פגוש , יש מגוון של בופרים אלסטים כמו גומי ופגושים הידראולים על בסיס שמן .
  • בור המעלית - בור המעלית הוא כמובן תחתית פייר המעלית, בבור המעלית קיימים מספר חישני בטיחות ובופרים
  • ווסט מהירות – תפקידו של ווסט המהירות היא לנטר את מהירות המעלית ובמידה וחורגת מהמהירות המותרת להכניס את התקן התפיסה לעבודה.
  • התקן תפיסה - הוא רכיב מכני אשר מותקן על תא המעלית ומתחבר לווסט המהירות באמצעות כבל, כאשר ווסט המהירות מזהה מהירות יתר הוא ננעל על הכבל אשר מחובר להתקן התפיסה דבר זה יוצר משיכה של ההתקן והכנסתו לפעולה.

עוד בנושא

post-image
שירות ואחזקה

טיפול ואחזקה של מעליות: המפתח לבטיחות ואמינות מעלית היא מערכת מורכבת הדורשת טיפול ואחזקה שוטפים על...

המשך קריאה
post-image
השתלת בקרי תדר במעליות

השתלת בקר תדר במעליות: שדרוג חכם וחסכוני מהו בקר תדר? בקר תדר הוא למעשה "מוח" מתקדם שמנהל...

המשך קריאה
post-image
מהי בעצם מעלית?

מתקני הרמה או בשפה העממית "מעליות" היו פה עוד מלפני הספירה, במרוץ השנים האנושות התפתחה...

המשך קריאה